Fri frakt over 600,-
Til kassen
Totalt: 0
Meny

Logg inn

Handlekurv / 0 produkter

Handlekurven er tom

Usikker på hvor du skal starte?
Se våre nyheter
TOTALT 0,-
Fri frakt over 600,- | Lynrask levering

Kjøpsbetingelser

Kjøpsbetingelser til deg som handler hos Travelstuff.no

Vi ønsker deg velkommen som kunde hos Travelstuff.no og vi har prøvd å gjøre vårt ytterste for at du skal bli fornøyd på alle måter. Vi jobber hardt med å videreutvikle siden og gjøre stadig flere produkter tilgjengelig for dere. Takk for den gode responsen på vår nettbutikk!

Generelt

Disse salgsbetingelsene gjelder for alt salg av varer og tjenester (produkter) fra travelstuff.no til forbrukere. Salgsbetingelsene utgjør sammen med din bestilling, bekreftet gjennom en ordrebekreftelse, det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet. Salgsbetingelsene og annen informasjon på Travelstuff.no er bare tilgjengelig på norsk. Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven. Der det i disse salgsbetingelsene stilles krav til skriftlighet, er dette oppfylt ved bruk av e-post eller tekstmelding til mobiltelefon (SMS).

Last ned angrettskjema her.

Definisjon av parter

Selger/Forhandler er Diversio AS Travelstuff.no, Diversio AS, Munkerudveien 8b, 1163 Oslo, E-post: kundeservice@travelstuff.no, Orgnr: 998063809MVA, og blir i det følgende benevnt vi, oss eller Travelstuff.no

Kjøper er: Den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen, og blir i det følgende benevnt du, deg, din eller de. Bestillings- og avtaleprosess Din bestilling er bindende når bestillingen er registrert på vår server (datamaskin). Vi er samtidig bundet av din bestilling hvis denne ikke avviker fra det som er tilbudt av oss i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Du har likevel rett til å gå fra kjøpet i henhold til lov om angrerett. Priser i vår nettbutikk kan avvike fra priser i våre butikker, både når det gjelder fastpris og kampanjer. Når vi mottar din bestilling, vil vi bekrefte ordren og automatisk sende en ordrebekreftelse til deg. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du mottar den, og undersøk om ordrebekreftelsen er i overensstemmelse med bestillingen.

Opplysninger gitt i nettbutikken

Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Vi reserverer oss for skrivefeil og eventuelle prisforandringer. Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen. Priser Alle priser er inkludert merverdiavgift , men eksklusivt frakt. Standard frakt er ihht posten fraktguide. Eventuelle prisendringer som skjer etter bestillingstidspunkt, som ikke skyldes feil, får ikke tilbakevirkende kraft. Alle tilbud varer i den kalendermåneden de ligger ute eller til varen(e) er tomt på lager.

Betaling


Kortbetaling

Du kan betale med Visa og Mastercard/Eurocard på Travelstuff.no. Dette kan du gjøre ved å følge lenkingen til å "ikke oppgi personnummer" når du skal fylle inn din informasjon i kassa, eller følge lenkene på bekreftelsessiden etter du har fullført kjøpet. Da vil det stå en lenke med indikasjon om å "endre leveringsmåte". Da vil du finne frem til kortbetalingsløsningen. 

Din korttransaksjon sendes kryptert gjennom KLARNA, som er vår leverandør av kortbetalingsløsning. Dette gjør at du trygt kan betale uten å være redd for at din kortinformasjon skal komme på avveie. Ved betaling med kort angis kortnummer, kortets gyldighetstid, CVC-kode samt for visse kort også 3D Secure-kode. 

Kortnummer lagres ikke av Travelstuff.no etter gjennomført transaksjon. Det totale beløpet for din bestilling belastes direkte på din konto. Om vi er utsolgt for en eller flere varer vil beløpet bli refundert av Klarna.

Kortbetalinger som feiler

Følgende kan være årsak om du ikke får betalt med kort i nettbutikken:
Du har ikke fullført signering med 3-D Secure.

Dette kan skyldes:

Du har ikke Java installert. Signering med 3-D Secure vil for de fleste kunder innebære bruk av Java. Dersom du ikke har Java installert, vil du møte en hvit side. Her kan du laste ned Java: http://java.com/en/download/index.jsp
 
Du handler fra et device som ikke støtter Java. Da de fleste Visa/Mastercard krever signering med 3-D Secure som igjen krever Java, vil det ikke være mulig for deg å utføre handel dersom du sitter på f eks iPad/iPhone, da disse ikke søtter Java. BankID har på vegne av de norske bankene utviklet en APP som skal løse dette som hver bruker må laste ned på sin telefon eller nettbrett. 
Betaling med faktura

Vi tilbyr Klarna faktura i samarbeid med Klarna. Betalingsfristen er 14 dager. Hvis du velger å betale med faktura påløper det ingen ekstra kostander om du ikke ønsker å forlenge betalingsfristen ut over 14 dager. For å betale med faktura må du ha fylt 18 år, være folkeregistrert i Norge samt bli godkjent i kredittvurderingen som gjennomføres ved kjøpet.

Når du velger å betale med Klarna faktura må du oppgi ditt personnummer. Det blir brukt for å hente din folkeregistrerte adresse. Varene kan ikke sendes til en annen adresse. Dette er for å forhindre svindel. Hvis du ikke aksepterer adressen som hentes opp må du betale med kort. Vi lagrer ikke personnummeret i våre systemer.

Faktura sendes deg på e-post når vi sender ut varene. Ved forsinket betaling vil det bli sendt betalingspåminnelse og/eller inkassovarsel, og lovbestemte gebyrer kan påløpe. Dersom betaling fortsatt uteblir, vil fakturaen bli sendt til inkasso og ytterligere omkostninger vil påløpe. Ved forsinket betaling beregnes lovbestemt forsinkelsesrente.

Ved å velge Klarna faktura får du

Trygghet til å handle uten å oppgi din kredittkortinformasjon
Mulighet til å handle gjennom å bare oppgi ditt personnummer
Mulighet til å se varen før du betaler
Handle enkelt, trygt og raskt på nettet

Delbetaling med faktura

Vi tilbyr Klarna Konto i samarbeid med Klarna som gir deg mulighet til å dele opp betalingen. Er det første gang du gjør et kjøp med Klarna Konto vil du få tilsendt en kontoavtale som du fyller ut og sender tilbake til Klarna for å godkjenne vilkårene for delbetaling. Når du har signert og returnert kontoavtalen vil Klarna sende ut en kontofaktura runt den 20. - 22. påfølgende måned med forfallsdato rundt den 3. - 6. måneden deretter.

Klikk her for å lese mer om Klarna Konto.

Klarna kan kontaktes på telefon 21 01 89 91.

Faktura til firma, idrettslag eller kommunalt foretak

Ønsker du faktura til ditt foretak, så er dette mulig via Klarna. Gå til kassen med handlekurven du ønsker å bestille. Ved feltet der du fyller inn personlig informasjon, skal det dukke opp en lenke hvor det står "Firma?". Klikk på denne og fyll i feltene Klarna ønsker. 

Da vil det gjennomføres en kredittsjekk av foretaket, og dersom denne godkjennes, så sender Klarna faktura for ordren til foretaket. Fakturaadresse og leveringsadresse må være den samme.

Forskuddsbetaling: Ved forskuddsbetaling sendes varene først ut når vi får melding fra vår bank om din innbetaling. Benytt vårt kontonummer 1503.26.60689 ved forskuddsbetaling. Merk betalingen med samme navn som ble lagt inn under bestillingen på nettbutikken og ordrenummer. Er betalingsperson og bestillingsperson forskjellig er dette helt nødvendig!

Levering og forsinkelse

Vi benytter i all hovedsak Postnord AS og Posten Norge AS (Bring) som transportør. I særskilte tilfeller kan andre transportører benyttes, dersom det er mest hensiktsmessig. Ved mistanke om skade under transport må transportør kontaktes så raskt som mulig, for eksempel Posten Norge AS (Gjelder varer som er sendt med registrert pakkesending, andre sendinger er selgers ansvar). Levering/forsendelse av produktene skjer normalt innen en til to virkedager. Fremsendingstiden til Posten er normalt 1-4 virkedager i Norge, og fra 2 dager og oppover til utland. Vi har risikoen for produktene inntil de overtas av deg, det vil si når du har fått produktene i din besittelse. Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om og eventuelt når levering kan skje, eller om produktet(ene) er utsolgt. Alle leveringstider som blir oppgitt av oss må anses som veiledende.

Undersøkelse av produktene

Etter at du har mottatt produktene, bør du, så snart du har anledning til det, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler.

Angrefrist/Garanti

Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven. Angrefristen på 14 dager begynner å løpe når du har mottatt varen og skjemaet. Deretter har du 14 dager ekstra på å returnere varen(e). Får du ikke angrerettskjemaet, utvides fristen med inntil tolv måneder. Hvis du angrer et kjøp fra www.travelstuff.no, og ønsker å returnere det, må du si ifra innen 14 dager etter at du har mottatt varene og deretter har du 14 dager til på å levere varen(e), og i originalemballasjen, er fullstendig ubrukt og ikke er skadet på noen måte. Dersom du benytter deg av angreretten, blir du kun belastet med kostnadene ved å sende varen i retur, jf angrerettloven.. Er varen brukt, så vil verdiforringelsen bli fratrukket tilbakebetalingen. Her kommer du til forbrukerrådet sin "versjon". Travelstuff.no følger alltid gjeldende norsk lov. Er du usikker på noe angående angrerett, så har du link til forbrukerådet her Her kommer du til de nye "angrerettloven" skrevet av forbrukerådet.

Ta kontakt med oss så snart som mulig ved hjelp av kontaktinformasjon tilgjengelig i kontaktdelen på nettstedet. Vær oppmerksom på at du (kunden) må dekke kostnadene av porto for å sende den riktige størrelsen /produktet ved feilkjøp. Denne må betales før produktet er postet. Varer som returneres på grunn av en feil fra vår side, vil porto erstattes av oss. Den absolutte reklamasjonsfristen er 2 og 5 år i følge forbrukerrådet. Dersom du benytter deg av angreretten, blir du kun belastet med kostnadene ved å sende varen i retur, jf angrerettloven §15. Er varen brukt, så vil verdiforringelsen bli fratrukket tilbakebetalingen.

VIKTIG:

Eventuelle returer må ikke sendes til oss i oppkrav. Ekstra kostnader dette påfører oss vil bli belastet deg, og i verste fall så vil ikke pakken bli hentet på vårt postkontor noe som betyr at pakken går i retur, og dette vil gi deg ekstra kostnader. Ta kontakt med oss og gjør avtale før du returnerer varer. Returadresse: Travelstuff.no, Brynsveien 18E, 0667 Oslo.

 

Dersom det har forekommet skrive- eller trykkfeil av vesentlig størrelse fra travelstuff.no sin side, i annonser o.l. og/eller i nettbutikken, kan travelstuff.no ensidig endre, slette eller avvise ordre. Dette gjelder selv om kunde har mottatt ordrebekreftelse eller lignende. Slike feil må imidlertid korrigeres i løpet av rimelig tid etter at feilen er oppdaget. Retten til reklamasjon følger forøvrig av kjøpslovens frister.

Reklamasjon/Garanti

Er det et eller annet feil med produktet, så vil Travelstuff.no sende deg nytt kostnadsfritt, alternativt så får du tilbake hele kjøpsbeløpet og portokostnader. Den absolutte reklamsjonsfristen er 2 og 5 år. Reklamasjoner sendes til Travelstuff AS, Brynsveien 18E, 0667 Oslo, telefon 45 80 27 40 alle virkedager mellom 10-14 (vi ringer evt tilbake).

Endring i vilkårene

Travelstuff.no forbeholder seg retten til å endre nærværende vilkår, herunder som følge av endringer i lovgivningen. Force majeur Er Travelstuff.no forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den så som brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er Travelstuff.no fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den til den mangelfulle varens tilhørende kjøpesum.

Tvister og lovvalg

Tvister i anledning betingelsene og tilhørende bestemmelser, samt tvister som angår der i omtalte og der av følgende rettsforhold hører inn under de ordinære domstoler.

Webside Informasjon

Ethvert bilde, tekst eller informasjon som vises på Travelstuff.no kan ikke reproduseres på noen måte uten vår tillatelse, og dekkes av Åndsverksloven. Gjengivelse av alt innhold på denne nettsiden er strengt forbudt. Travelstuff.no forbeholder seg retten til å endre innholdet på dette nettstedet, dets innhold og funksjoner uten forvarsel.

Tilbakebetaling

Hvis du ønsker å returnere eller angrer på kjøpet, så får du fullt tilbakebetalt varer og frakt ved retur innen 14 dager etter at du har mottatt vare(ne). Vi tilbakebetaler tilbake til bankkonto og det tar fra 2-3 virkedager etter at vi har mottatt varene i retur.

Kontakt

Skulle du ha noen ytterligere spørsmål til Travelstuff.no, ta gjerne kontakt. Vår beste reklame er at våre kunder er fornøyd med handelen de gjør med oss.

Tlf 45 80 27 40 alle virkedager mellom 10-14.

Mailbesvarelser: Vi svarer garantert innen 24 timer (1 virkedag), men bestreber oss på å svare så fort som mulig. E-post: kundeservice@travelstuff.no

Med vennlig hilsen Travelstuff.no