Fri frakt over 999,-
100 dagers angrefrist
Norsk nettbutikk
Til kassen
Totalt: 0

Meny

Handlekurv / 0 produkter

Handlekurven er tom

Usikker på hvor du skal starte?
Se våre nyheter
TOTALT 0,-
Fri frakt over 999,- | Lynrask levering - 100 dagers angrefrist | Personlig service - Norsk nettbutikk

Kundesenter

 

Levering

Pakkesporing
Når pakken sendes fra Travelstuff har du mulighet til å følge med hvor langt på ruten din forsendelse er kommet. Travelstuff genererer ett kollinummer som sendes til deg på e-mail eller sms når pakken er sendt fra vårt lager.

Fraktkostnader
Dette er en rask gjennomgang hvordan vi håndterer kundens fraktkostnader hos Travelstuff.no. Vi belaster frakt etter transportørens vanlige satser. Prisen varierer avhengig av fraktmåten du velger og vekt/volum på bestillingen. Estimert fraktpris vises nederst i handlevognen, og du ser også fraktprisen for ulike fraktmåter på din bestilling i kassen. Når vi får inn nye varer på vårt lager, så måler vi bredde, høyde og lengde på alle varer og veier dem. Posten opererer med både reell vekt og volumvekt for å finne ut hva de skal ta betalt for pakker og brev. Det vil si at du som kunde betaler nøyaktig den faktiske fraktkostnaden vi har for å sende ordren.

Mottatt feil vare
Har du mottatt en annen vare enn det som er spesifisert på ordre-/leveringsbekreftelsen, sender du en mail til kundeservice@travelstuff.no. Beskriv hva som er feil. Du vil motta en e-post som bekrefter feil-leveringen. Skriv ut bekreftelsen og legg den sammen med varen som skal sendes tilbake så vil vi bytte den så fort vi mottar den. Du vil så motta informasjon for hvordan problemet skal bli rettet så fort som mulig.

Vare skadet under transport.
Hvis varen er skadet under transport, må du ta vare på emballasje samt produktene og levere dette på Posten hvor du får et skadeskjema som må fylles ut. Varene sendes så (sammen med skjema) til oss. Dette må gjøres for at ny vare skal bli sendt ut fra Travelstuff.no da dette ikke er en mangel / reklamasjon ved produktet, men en skade oppstått under transport. Lovverket henviser til at du gjør ting "innen rimelig tid" og vi tillater oss å tolke dette i denne sammenheng som innen 30 virkedager fra du har fått mottaksmeldingen eller hentet produktet.

Reklamasjon/Garanti
Er det et eller annet feil med produktet, så vil Travelstuff.no sende deg nytt kostnadsfritt, alternativt så får du tilbake hele kjøpsbeløpet og portokostnader. Reklamasjoner sendes til Travelstuff.no, Brynsveien 18E, 0667 Oslo, telefon 45 80 27 40 alle virkedager mellom 10-14 eller e-post: kundeservice@travelstuff.no.

Leveringstid
Travelstuff jobber kontinuerlig med å holde leveringstiden så kort som mulig. Normal leveringstid for varer på lager er 1-3 virkedager.Varer som ikke er på lager vil bli ettersendt så fort som mulig, men du vil da bli kontaktet for informasjon om når det kan skje. Travelstuff.no skal ha varer som ligger inne i systemet på lager, men det skjer innimellom at vi har telt feil eller lignende. Har ikke Travelstuff.no levert varer til deg (les levert til posten) innen 5 virkedager etter du har lagt inn bestilling, så kan du heve kjøpet. Du vil uansett få beskjed fra Travelstuff.no om når levering kan skje, og du har altså full rett til å heve kjøpet og få igjen pengene umiddelbart (dvs 1-3 virkedag med bankoverføring).Er du usikker, kontakt oss så ordner vi opp. Tlf 45802740 eller mail kundeservice@travelstuff.no (vi svarer garanter innen 24 virketimer, men prøver å svare så fort som overhodet mulig).

 

Personopplysninger

Travelstuff.no fokuserer på å håndtere personopplysninger på en betryggende måte.Når du handler hos oss, oppbevarer vi blant annet navn, adresse og e-postadresse. Dette er informasjon vi trenger for å levere varene til deg med valgt transportør, samt kontakte deg om i forbindelse med bestillingen. Vi er også pålagt å oppbevare denne informasjonen i forbindelse med regnskapsføring, avgiftshåndtering og eventuell garanti-/returhåndtering, slik at historikken ikke kan slettes umiddelbart. Av sikkerhetshensyn oppbevares også ip-adressen som er benyttet for å registrere bestillingen.
Kortnummer oppbevares ikke av Travelstuff.no utover det som er nødvendig for å sikre effektiv håndtering av eventuelle problemer med belastning, oppheving av reservasjon og kreditering. Hvis du ønsker å inngå avtale om forbrukerfinansiering, må du samtykke til at kredittinstitusjon utfører en kredittsjekk basert på fødselsnummeret ditt. Dersom du faktisk inngår en finansieringsavtale, vil denne informasjonen lagres frem til lånet er avsluttet. Fødselsnummeret er påkrevet for rapportering til ligningsmyndighetene. Etter at lånet er avsluttet blir kredittopplysningene anonymisert og kun brukt for statistikk.

Vi samler også inn og oppbevarer loggdata som eksempelvis hvilke kategorier og produkter som søkes og kikkes på, for å kunne lære hva våre kunder er opptatt av, samt forbedre produktutvalg og tilbud. Denne informasjonen benyttes også for å kunne gjøre det mulig å vise deg relaterte produkter, eller sende deg relaterte tilbud (dersom du eksplisitt har bedt om dette). Informasjonen benyttes også for å produsere trafikkstatistikker for bl.a. kapasitetsplanlegging.
Vi bruker og krever en cookie for å kunne registrere deg og gjennomføre en bestilling. (Det er mulig å se på produkter uten å bruke cookies.) Vi forsøker dessuten å lagre en permanent cookie som brukes for å gjenkjenne deg når du kommer tilbake.

 

Mangler eller feil

Vare som mangler i forsendelsen. Hvis du mangler en eller flere varer i forhold til ordre-/leveringsbekreftelsen og dette ikke skyldes at du har restordre liggende hos oss, har vi egne rutiner for å håndtere dette så enkelt som mulig. Send en e-post direkte til kundeservice@travelstuff.no. Denne e-posten må inneholde følgende informasjon: Ordrenummer Varenummer eller navn på varen som mangler (evt også farge hvis det er bestilt ulike farger). Kundeservice vil deretter jobbe med å finne ut hva som har skjedd og rett opp eventuelle feil.

 

Gjennomføre handel

For å gjøre det så enkelt som overhodet mulig for deg som kunde og gjennomføre en handel hos oss, har vi lagt stor vekt på å gjøre handlevogn og kasse så lett forståelig som mulig.
Når du trykker kjøp på en vare blir varen lagt til i handlevognen som også du vil bli overført til. Her velger du om du ønsker å fortsette å handle eller gå videre til kassen.
Når du er ferdig med din handel går du videre fra handlevognen til kassen. I kassen vil du enkelt kunne velge fraktmåte, betalingsform, leveringsadresse med mer. Du vil også se reell kostnad for frakt beregnet ut i fra vekt, kolli og bostedadresse.

 

Betaling

Du kan betale med Visa og Mastercard/Eurocard på Travelstuff.no. Dette kan du gjøre ved å følge lenkingen til å "ikke oppgi personnummer" når du skal fylle inn din informasjon i kassa, eller følge lenkene på bekreftelsessiden etter du har fullført kjøpet. Da vil det stå en lenke med indikasjon om å "endre leveringsmåte". Da vil du finne frem til kortbetalingsløsningen. 


Din korttransaksjon sendes kryptert gjennom Klarna, som er vår leverandør av kortbetalingsløsning. Dette gjør at du trygt kan betale uten å være redd for at din kortinformasjon skal komme på avveie. Ved betaling med kort angis kortnummer, kortets gyldighetstid, CVC-kode samt for visse kort også 3D Secure-kode. 

Kortnummer lagres ikke av Travelstuff.no etter gjennomført transaksjon. Det totale beløpet for din bestilling belastes direkte på din konto. Om vi er utsolgt for en eller flere varer vil beløpet bli refundert av Klarna.

Kortbetalinger som feiler

Følgende kan være årsak om du ikke får betalt med kort i nettbutikken:
Du har ikke fullført signering med 3-D Secure.

Dette kan skyldes:

  • Du har ikke Java installert. Signering med 3-D Secure vil for de fleste kunder innebære bruk av Java. Dersom du ikke har Java installert, vil du møte en hvit side. Her kan du laste ned Java: http://java.com/en/download/index.jsp
     
  • Du handler fra et device som ikke støtter Java. Da de fleste Visa/Mastercard krever signering med 3-D Secure som igjen krever Java, vil det ikke være mulig for deg å utføre handel dersom du sitter på f eks iPad/iPhone, da disse ikke søtter Java. BankID har på vegne av de norske bankene utviklet en APP som skal løse dette som hver bruker må laste ned på sin telefon eller nettbrett. 

Betaling med faktura

Vi tilbyr Klarna faktura i samarbeid med Klarna. Betalingsfristen er 30 dager. Hvis du velger å betale med faktura påløper det ingen ekstra kostander om du ikke ønsker å forlenge betalingsfristen ut over 14 dager. For å betale med faktura må du ha fylt 18 år, være folkeregistrert i Norge samt bli godkjent i kredittvurderingen som gjennomføres ved kjøpet.

Når du velger å betale med Klarna faktura må du oppgi ditt personnummer. Det blir brukt for å hente din folkeregistrerte adresse. Varene kan ikke sendes til en annen adresse. Dette er for å forhindre svindel. Hvis du ikke aksepterer adressen som hentes opp må du betale med kort. Vi lagrer ikke personnummeret i våre systemer.

Faktura sendes deg på e-post når vi sender ut varene. Ved forsinket betaling vil det bli sendt betalingspåminnelse og/eller inkassovarsel, og lovbestemte gebyrer kan påløpe. Dersom betaling fortsatt uteblir, vil fakturaen bli sendt til inkasso og ytterligere omkostninger vil påløpe. Ved forsinket betaling beregnes lovbestemt forsinkelsesrente.

Ved å velge Klarna faktura får du

  • Trygghet til å handle uten å oppgi din kredittkortinformasjon
  • Mulighet til å handle gjennom å bare oppgi ditt personnummer
  • Mulighet til å se varen før du betaler
  • Handle enkelt, trygt og raskt på nettet


Delbetaling med faktura

Vi tilbyr Klarna Konto i samarbeid med Klarna som gir deg mulighet til å dele opp betalingen. Er det første gang du gjør et kjøp med Klarna Konto vil du få tilsendt en kontoavtale som du fyller ut og sender tilbake til Klarna for å godkjenne vilkårene for delbetaling. Når du har signert og returnert kontoavtalen vil Klarna sende ut en kontofaktura runt den 20. - 22. påfølgende måned med forfallsdato rundt den 3. - 6. måneden deretter.

Klikk her for å lese mer om Klarna Konto.

Klarna kan kontaktes på telefon 21 01 89 91.

Faktura til firma, idrettslag eller kommunalt foretak

Ønsker du faktura til ditt foretak, så er dette mulig via Klarna. Gå til kassen med handlekurven du ønsker å bestille. Ved feltet der du fyller inn personlig informasjon, skal det dukke opp en lenke hvor det står "Firma?". Klikk på denne og fyll i feltene Klarna ønsker. 

Da vil det gjennomføres en kredittsjekk av foretaket, og dersom denne godkjennes, så sender Klarna faktura for ordren til foretaket. Fakturaadresse og leveringsadresse må være den samme.